Notu Gizle
SORU'NU SOR cevabını size iletelim. Soru sormak için TIKLAYINIZ.

Müşteriyi Aldatmamak

Konusu 'İSLAMİ ÖNEMLİ KONULAR' forumundadır ve sahasan tarafından 21 Mart 2010 başlatılmıştır.

  1. sahasan

    sahasan © ◄ كُن فَيَكُونُ ► Forum Administrator

    Mesajlar:
    13.118
    Beğenileri:
    4.065
    Ödül Puanları:
    9.820
    [​IMG]

    Müşteriyi Aldatmamak

    Helal kazanç yollarından biri de ticarettir. Kur’an-ı Kerim’de alışverişin helal faizin haram kılındığı bildirilmektedir (Bakara, 2/275). Peygamber Efendimiz de “Doğru sözlü ve güvenilir tacir, (ahirette) peygamberler, sıddîkler ve şehitlerle beraber bulunacaktır.” (Tirmizî, “Büyû”, 4; İbn Mâce, “Ticârât”, 1) buyurarak, müminlerden ticari hayatlarında dürüst olmalarını istemiştir.

    Müslüman tüccar, müşterinin gaflet veya bilgisizliğinden yararlanmamalıdır. Dolayısıyla, sağlam ve kullanışlı olmayan veya kullanım tarihi geçmiş bir malı satmamalı, malın iyisini kötüsünden ayırmalı, kalitesiz bir malı kaliteli diye sunmamalı, malın ayıp ve kusurları varsa açıkça söylemelidir.

    Peygamber Efendimiz bir gün pazarı dolaşırken, buğdayın ıslağını
    çuvalın altına ıslak olmayanı da üstüne koyan bir satıcıyı, “Niçin halkın
    görebilmesi için ıslak tarafını üste getirmedin?” diye sert bir şekilde uyardıktan sonra, “Bizi aldatan bizden değildir.” (Müslim, “İmân”, 164) buyurmuştur.

    Konuyla ilgili diğer hadislerinde ise şöyle buyurmuşlardır: “Kusurlu bir malı, ayıbını söylemeden satmak, bir müslümana helal olmaz” (Müslim, “İmân”, 43), “Alıcı ve satıcı doğru söyler, her şeyi açıkça ortaya koyarlarsa, alışverişleri helal ve mübarek (bereketli) olur.” (Buhârî, “Büyû”, 19)
     
    Sponsorlu bağlantılar

Sayfayı Paylaş