Kader konusu.

kalpteniman

KF Ailesinden
Özel Üye
KADER KONUSU.

H.Z. Allah c.c. ayeti kerimesinde, O HANGİNİZİN DAHA GÜZEL AMEL İŞLEYECEĞİNİ İMTİHAN ETMEK İÇİN ÖLÜMÜ VE

HAYATI YARATANDIR. elmülk2.buyuruyor ve yarattığı bütün kullarına duyuruyor.h.z. Allah c.c. böyle buyurduğu için demek oluyor ki, her kul yapacağı her işte hürdür.çünkü, imtihan olacak kişi serbest olmalıdır ki yapacağı,doğru ve yanlışla kendini ispat edebilsin Aksi takdirde sınavın kıymeti ve gayesi kalmaz.buradaki en hassas nokta şudur ki. kulun nefsiyle imtihan olmasıdır.yani,arzu ve istekleri ile denenmeye tabi tutulmasıdır.bu bir
gerçektir ki, Her ferdin önünde bütün işlerin kapıları
açıktır. Her nefsine uyan kişinin nefsi Hangi işe yönelir ise ona o yolun kapısı açılır. günaha yönelen günah işler, sevaba yönelen sevap işler.Fakat, Hangi işleri yaparsa h.z. Allahın izni ile yapmaktadır. Çünkü Her şey onun İmtihan takdiri ile olmaktadır.Düzenleyici o olduğuna göre her şey onun müsadesi ile olmaktadır.kulu istiyor o müsade ediyor kulu nefsine uyuyor zina ediyor o müsade ediyor kulu nefsine uyuyor insanları katlediyor o müsade
ediyor. mani olmaya kalksa imtihanın ne değeri kalır.
Yanlız şu var ki yine de ezeli ilmi ile hangi kulunun nefsine uyacağını hangi kulunun nefsine uymayacağını ezeli takdirinde biliyor yalnız mahşer gününde kulun mazeret bulamaması için kuluna karışmıyor.konunun daha iyi anlaşılması için ilk yaratılışımız olan ruhlar alemine dönelim, H.z. Allah c.c. ruhlarımızı yarattığı zaman bütün ruhlara sordu Ben kimim, bütün ruhlar sen bizim rabbimizsin dediler. h.z. Allah c.c. buyurdu ki. sizleri
dünyaya indireceğim. Bizi dünyaya indirmesindeki maksat ise, nefsimizle imtihan etmek ve bilmemiz içindir yoksa h.z. Allahın öğrenmesi için değildir. o ayeti kerimesinde buyuruyor ki,Sözünüzü ister gizleyin ister açığa vurun Şüphesiz ki, Allah göğüslerin özünü bilendir Yaratan bilmez olurmu hiç O, Latiftir her şeyi bilendir O her şeyden haberdardır.el mülk 13-14. Her şeyin özünü bilen, yarattığı kulunun yapacağı işlerin sonucunu bilmez mi.kulunun günah işlemesini istemez, şeytana uyan kuluna ise karışmaz. Esasen yarattığı kullarının nefsine uyacak olanları da nefsine uymayacak olanları da evvelden biliyordu.bunun aksini düşünen dinden çıkar kafir olur. Onun için Resulullah s.a.v. Efendimiz, Kader mevzuunda, derine dalmamayı tavsiye etmişlerdir.fazla ileriye gidilirse zındıklık husule getirir şeytan işini kadere havale etti yalvarma lüzumunu hissetmedi kafir oldu. Adem aleyhisselam ise hatayı kendinde nefsinde aradı Tevbe istiğfar etti Mevlada onu affetti. kul bütün iyilikleri h.z. Allahtan, yaptığı kötülükleri ise, kendi nefsinden bilecektir. Ayeti kerimede,
ONLAR ALLAHIN ÖYLE KULLARIDIR Kİ,ÇİRKİN BİR
GÜNAH İŞLEDİKLERİ YAHUT NEFİSLERİNE ZULÜM
YAPTIKLARI ZAMAN ALLAHI HATIRLAYARAK HEMEN
GÜNAHLARININ AFFEDİLMESİNİ İSTERLER GÜNAHLARI İSE ALLAHTAN BAŞKA KİM BAĞIŞLAYABİLİR BİRDE ONLAR İŞLEDİKLERİ
GÜNAH ÜZERİNDE BİLİP DURURKEN İSRAR ETMEYENLERDİR.ali imran 135.
Lütfen bu mevzuda fazla derine dalmayalım akıl dengemiz bozulmasın bilgisayar misali beynimize
virüsler dolmasın. kalbimize ve aklımıza sahip çıkalım sapıtanlar böyle sapıtıyor ondan sonra şeytanın askeri oluyor ve başkalarının da imandan kopmasına vesile oluyorlar.diyeceksiniz ki, herkez layık olduğu yere gidecektir.
H.z. Allah c.c.cümlemizin akıbetini hayırlı etsin zatına kul Habibine ümmet etsin.
VEL HAMDÜ
LİLLAHİ RABBİL ALEMİN.
Allahümme salli ala seyyidina ve nebiyyina Muhammedin ve ala ali

Muhammed..

kalpteniman.
 
Üst