Notu Gizle
SORU'NU SOR cevabını size iletelim. Soru sormak için TIKLAYINIZ.

İslami Soru Cevap Oyunu

Konusu 'FORUM OYUNLARI' forumundadır ve Hicran Yürekli Ammar tarafından 15 Haziran 2009 başlatılmıştır.

  1. Hicran Yürekli Ammar

    Hicran Yürekli Ammar Kıdemli Üye Kademeli

    Mesajlar:
    157
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    7
    :) gelince ne oluyo bence burda bu oyunda tahmin etme degilde herkes bi alttakine ilmihal sorusu sorsun
    konunun açılacak yeri burası degil ama buraya açtım oldu :)
     
    Sponsorlu bağlantılar
  2. slymndzgn

    slymndzgn Tecrübeli

    Mesajlar:
    303
    Beğenileri:
    25
    Ödül Puanları:
    7
    Çok güzel...

    İşte sorum: Abdestin farzı kaçtır ?

    benden sonra Galatasaraylı biri gelir...
     
  3. Hicran Yürekli Ammar

    Hicran Yürekli Ammar Kıdemli Üye Kademeli

    Mesajlar:
    157
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    7
    Abdestin farzları dörttür. Yüzü bir kez su ile yıkamak iki eli dirseklerle beraber bir kez yıkamak her iki ayağı topuklarla beraber bir kez yıkamak ve başın dörtte birini ıslak bir elle ve kullanılmadık temiz bir su yaşlığı ile bir kez silmek (meshetmek)tir.

    Soru: Gusül abdestinin farzları ve yapılışı ?
     
  4. enes61

    enes61 KF Ailesinden Özel Üye

    Mesajlar:
    6.934
    Beğenileri:
    173
    Ödül Puanları:
    8.752
    Guslün farzları
    Sual: Dört mezhebe göre, guslün farzları nelerdir?
    CEVAP
    Hanefi mezhebinde:
    1- Ağzın içini yıkamak,
    2- Burnun içini yıkamak,
    3- Bedenin her yerini yıkamak. vucuttta hiç kuru yer kalmamak şartıyla.
    Vücut yıkanırken en ufak bir yerin kuru kalmamasına dikkat edilmelidir. Aksi taktirde gusül yerine gelmemiş olur. Onun için kulaklar, göbek çukuru, saç, sakal ve bıyıkların dipleri iyice yıkanır

    Maliki mezhebinde:
    1- Niyet,
    2- Bedenin her yerini yıkamak,
    3- Delk,
    4- Muvalat,
    5- Saçları hilâllemek.

    Şafii mezhebinde:
    1- Niyet,
    2- Bedenin her yerini yıkamak.
    [Bazı kitaplarda, Şafiide guslün farzı üçtür deniyor, bedendeki necaseti temizlemeyi de ekliyorlar. Beden yıkanınca, necaset de temizlenmiş olacağı için, guslün farzına iki denmesinin mahzuru olmaz.]

    Hanbeli mezhebinde:
    Guslün farzı birdir, bu da bütün vücudu yıkamaktır. Bu, guslün rüknüdür. Yani guslün içindeki farzdır. Gusle başlarken, niyet etmek ve Besmele çekmek de farzdır. Ağzın ve burnun içi, bedenin dışı sayıldığı için, buraları da yıkamak farzdır. Bunlar da ilave edince, guslün farzı 5 oluyor:
    1- Niyet etmek,
    2- Besmele çekmek,
    3- Bedenin her yerini yıkamak,
    4- Ağzın içini yıkamak,
    5- Burnun içini yıkamak



    ------------------------------
    teyemmumun farzı kaçtır ve detaylı tarifi
     
  5. Hicran Yürekli Ammar

    Hicran Yürekli Ammar Kıdemli Üye Kademeli

    Mesajlar:
    157
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    7
    Sual: Teyemmümün farzı kaçtır?
    CEVAP
    Teyemmümün farzı üçtür:
    1- Niyet etmek.
    2- İki elin içini temiz toprağa sürüp, yüzün tamamını mesh etmek.
    3- Elleri temiz toprağa vurup, önce sağ ve sonra sol kolu mesh etmek.
    Teyemmümün farzı ikidir, diyenlere göre. ikinci ve üçüncü farzı bir farz olarak söylenir.

    Teyemmüm; ellerinin içiyle yeryüzü cinsinden bir şeye vurup yüzünü yıkar gibi bir defa sıvazlamak, tekrar aynı şekilde vurup, sol eliyle sağ kolunu, sağ eliyle de sol kolunu dirseklerle beraber birer defa sıvazlamak ve bunları temizlenme niyyetiyle, yani rastgele değil de, teyemmüm kastıyla yapmaktır.
    Teyemmümün farzı ikidir: niyyet ve yüzü ve kolları sıvazlamak üzere, ellerle iki vuruş. Buna kısaca "iki darp bir niyyet" denir.
    Teyemmümün sağlam olabilmesi için; suyu kullanmaktan aciz olmak, teyemmüm edecek şeyin temiz olması, teyemmüm edilen organların heryerini sıvazlamak şarttır.
    Toprak, kum, kiremit, tuğla; beton ve taş gibi şeylerle, tozları olmasa dahi teyemmüm yapılır.
    Cünüp, âdetli, lohusa ve abdestsizin teyemmümleri aynıdır.
    Su soğuk olduğu ve ısıtma imkânı bulamadığı için, hasta olmaktan korkuyorsa gusul yerine teyemmüm yapabilir, ama bu durumda abdest yerine teyemmüm yapamaz. Gusul yerine teyemmüm eder ve ibadetler için ayrıca abdest alır.
    Su bulunmadığı sürece teyemmüm abdest gibidir, vakit girmeden de alınabilir ve onunla istenildigi kadar namaz kılınabilir.
    Teyemmüm yapmak isteyen kimsenin; su bulma ihtimalı varsa, dörtbir yanına doğru bir ok atımı kadar yeri araması, parası varsa normal olan fiyatla suyu satın alması, su alabileceği bir kimsede su varsa istemesi gerekir. Su bulma ihtimalı yoksa aramaz.
    Teyemmüm edecek kimsenin, namazı vaktin sonuna kadar geciktirmesi müstehap (hoş) tır. Belki su bulabilir.
    Teyemmümü; abdesti bozan şeyler ve abdeste yetecek kadar suyu kullanma imkânı bulunması bozar. Bu imkân, namazda iken bulunursa o namaz batıl olur ve su ile alınmış abdestle kılınması gerekir. Namaz bittikten sonra bulunursa, tekrar kılması gerekmez.

    sual : çıplak ayakla namaz kılınmasının hükmü?
     
  6. AhDe_VeFaLi

    AhDe_VeFaLi Guest

    Hakkınızı helal edin konuları ayırdım, bu şekilde daha güzel olur sanırım.
     
  7. enes61

    enes61 KF Ailesinden Özel Üye

    Mesajlar:
    6.934
    Beğenileri:
    173
    Ödül Puanları:
    8.752
    Sual: Erkeklerin, baş, kol ve ayakları açık olarak namaz kılmalarının mekruh olduğu hangi kitapta yazılıdır?
    CEVAP
    Namazı başı açık kılmanın mekruh olduğu bütün fıkıh kitaplarında, mesela Dürer, Halebi, Dürr-ül-muhtarda vardır.
    Mekruh olan namaz sahih ise de, sevabı olmaz. Bir erkek, namazda başı örtmeye önem vermediği için açık kılarsa, mekruh olur. Namaza önem vermediği için açarsa, kâfir olur. Kendini Allahü teâlâya karşı, küçük göstermek için, başı açık kılmak zarar vermez ise de, yine örtmek efdaldir. Harareti teskin ve rahatlık için açmak da mekruhtur. (Redd-ül-muhtar)
    Önemli kimselerin huzuruna çıkan kimsenin şık, temiz elbise giymesi gerekir. Allahü teâlânın huzuruna durulduğu zaman buna daha çok dikkat etmeli, büyüklerin karşısına çıkılamıyan elbise ile namaz kılmamalıdır! Kur'an-ı kerimde (Her namaz kılarken, süslü [temiz, sevilen] elbiselerinizi giyiniz) buyuruluyor. (Araf 31)
    Peygamber efendimiz başı açık kılmazdı. Sarıkla kılmanın önemini bildirerek buyuruyor ki: (Sarıkla kılınan namaz, sarıksız kılınan yetmiş rekat namazdan efdaldir.) [Ebu Nuaym]
    Namazda başı hiç olmazsa, herhangi bir renkte olan takke ile örtmelidir!
    (Nimet-i İslâm)da namazın mekruhlarının onbeşincisinin dipnotunda (Başı açık namaz kılmak mekruhtur.) buyuruluyor. 57.sinde de mekruh olduğu yine bildiriliyor. Namazın mekruhlarının onbirincisinde ise, kolları açık namaz kılmanın mekruh olduğu bildiriliyor.
    İbni Abidin hazretleri, namazın mekruhları sonunda buyuruyor ki:
    (Namazı, nalın veya mest ile kılmak, çıplak ayakla kılmaktan efdaldir. Böylece, yahudilere uyulmamış olur. [Taberânînin bildirdiği] hadis-i şerifte, (Yahudilere benzememek için namazları, nalın [bir nevi ayakkabı] ile kılınız!) buyuruldu. Resulullah ve Eshab-ı kiram, sokakta giydikleri nalın ile kılarlardı. Nalınları temiz idi ve Mescid-i Nebi kum döşeli idi. Kirli nalınla girilmezdi.)
    Ayakları herhangi bir şey ile örterek namaz kılmayı bildiren bir başka hadis-i şerif de şöyle: (Yahudiler, nalın [bir nevi ayakkabı] ile veya mest ile ayaklarını örterek namaz kılmazlar. Siz onlara muhalefet ediniz!) [Ebu Dâvud, Hakim]
    Temiz olmayan ayakkabı ile mescide girilmez. Çorap giyerek bu sünnet yerine getirilir. Çorabı da pis olan veya hiç olmayan, namazı topuk kemiklerine kadar uzun entari ile kılması iyi olur. Eshab-ı kiram kamis denilen ayağa kadar uzun olan gömlek ile, yani entari ile namazlarını kılarlardı. Ayakları böylece örtülmüş olurdu. Ayaklar örtülü kılınan namazın çok sevab olduğu (Halebi), (Berika) ve (Hadika) kitablarında da yazılıdır.
    Müslüman olmıyanlar, kiliselerinde başı açık, ayağı çıplak tapınıyor, onlar gibi, medeni ibâdet etmeli diyerek, başı açık, ayağı çıplak kılmak, yükseğe secde etmek ve emri altında olanları böyle kılmaya zorlamak caiz değildir. İbadetlerde, kâfirlere benzemek mekruhdur. İslâmiyetin istediği şekli beğenmiyen ise, kâfir olur.
    Kadınların ayaklarının açık olmasında iki kavil vardır. Birinci kavle göre mekruh, ikinci kavle göre namaz bozulur. Kadınlar, ya çorapla veya ayaklara kadar uzun etek veya entari giyerek namaz kılmalıdır! Şafiî mezhebinde erkeklerin çıplak ayakla namaz kılması sünnettir. (M.Erbea)

    ----------------------
    sual ..
    oruç kaç çeşitttir
     
  8. AhDe_VeFaLi

    AhDe_VeFaLi Guest

    5 çeşit oruç vardır:

    1- Farz olan oruçlar: Ramazan ayında oruç tutmak. Ramazanda tutulamayan orucu başka günlerde kaza etmek ve keffaret oruçları da farzdır.

    2- Vacip olan oruçlar: Adak oruçları ile bozulan nafile oruçları kaza etmek gereklidir.

    3- Sünnet olan oruçlar: Muharrem ayının dokuzuncu gününü onuncu günü ile veya onuncu gününü onbirinci günü ile birlikte oruç tutmak sünnettir.

    4- Müstehab olan oruçlar: Kamerî ayların onüç, ondört ve onbeşinci günleri ile haftanın pazartesi ve perşembe günleri ve Ramazandan sonra Şevval ayında altı gün oruç tutmak sevaptır.

    5- Yanlış olan oruçlar: Yanlış olan oruçlar iki kısımdır:

    a) Tenzihen yanlış olan oruçlar: Muharrem ayının sadece onuncu günü ile yalnız cuma ve yalnız cumartesi günlerinde oruç tutmak, akşamdan iftar etmiyerek bir günün orucunu ertesi güne birleştirmek yanlış olduğu gibi, kişiyi zayıf düşürmesi ve orucu âdet haline getireceği için senenin tamamını oruç tutmak da yanlıştır.

    b) Tahrimen yanlış olan oruçlar: Ramazan bayramının birinci günü ile kurban bayramının dört günü oruç tutmak tahrimen yanlıştır. Bu günler, Allah'ın kullarına birer ziyafet günleridir.


    Sual: Yiyip içilmesi haram olan şeyler nelerdir? Haram edilmesinin sebepleri nelerdir?
     
  9. Hicran Yürekli Ammar

    Hicran Yürekli Ammar Kıdemli Üye Kademeli

    Mesajlar:
    157
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    7
    CEVAP
    Dinimiz haram ettiği için bazı hayvanların etleri yenmez. Elbette bunda bazı hikmetler vardır. Müslüman, hikmetini bilmese de dinin yasakladığı şeyi yapmaz. Gıdaların insanlar üzerinde iyi ve kötü tesiri olduğu bir gerçektir. Annesi kötü ise veya kötü bir kadının sütü ile beslenen çocuk yaramaz olur. Böylesine sütü bozuk derler. Kendi faydasını düşünen insan, dinimizin helal kıldığı şeyleri yemeli, yasak ettiği şeylerden kaçınmalıdır.
    Yiyip içmesi haram olan şeyler:
    1- Bizzat kendisi haram olan şeyler yemek. [Leş, hınzır eti ve şarap gibi.]

    2- Kendisi haram olmayıp, gasp, hırsızlık, rüşvet yolu ile alınan şeyler.

    3- Doyduktan sonra yemek.

    4- Alerji yapan gıda yemek. [Mesela balık, et, süt, yumurta, pastırma, turşu, çilek zarar verirse, bunlar, yalnız zarar verene haram, zarar vermeyene mubahtır.]

    5- Zararlı şeyler yemek. [Mesela çamur, toprak, cam gibi.]

    6- Zehirli olan şeyler yemek. [Zehirli ot, kokmuş et gibi.]

    7- Uyuşturucu maddeler yemek. [Doktor tavsiyesiyle ilaç olarak kullanmak caizdir.]

    8- Temiz, fakat iğrenç şeyler yemek. [Kurbağa, kanı olmayan böcekler, meyvenin, peynirin ve etin kurtları gibi.]

    Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
    (Leş, akıcı kan, pis hınzır ve Allahtan başkasının adı ile kesilmiş olan hayvanları yemek haramdır.) [Enam 145]

    Âyet-i kerimede sayılan bu haramlardan başka, yukarıda sekiz madde halinde açıklanan hususların da haram olduğu Peygamber efendimiz tarafından bildirilmiştir.


    sual:Özürlü kime denir, nasıl abdest alır, özrü sebebiyle elbisesine bulaşan necasetin hükmü nedir?
     
  10. enes61

    enes61 KF Ailesinden Özel Üye

    Mesajlar:
    6.934
    Beğenileri:
    173
    Ödül Puanları:
    8.752
    Özürlü kime denir, nasıl abdest alır, özrü sebebiyle elbisesine bulaşan necasetin hükmü nedir?
    Dinmeyen burun kanaması, yaradan kan sızması, idrar tutamama, devamlı kusma, kadınların hayız ve nifas dışındaki akıntısı gibi bedenî rahatsızlıklar, en az bir namaz vakti süresince devam etmesi halinde, özür olarak kabul edilmiştir. Böyle olan kimseye de özürlü denir.
    İslâm dini kolaylık dinidir; kişiye gücünün üstünde yük yüklemez. Bu nedenle özürlü sayılan kişilerin ibadetlerini yerine getirebilmeleri için onlara kolaylıklar getirmiştir. Özürlüler, her vakit için abdest alır ve mazeret teşkil eden rahatsızlığından başka abdest bozan bir hal meydana gelmedikçe, bu abdestle o vakit içerisinde dilediği gibi namaz kılar, Kur’an-ı Kerim okur ve diğer ibadetlerini yaparlar. Namaz vaktinin çıkmasıyla veya başka abdest bozan bir halin meydana gelmesiyle özürlü kimsenin abdesti bozulur.
    Özür, bir namaz vakti boyunca hiç meydana gelmezse, özür ortadan kalkmış olur ve o kimse özür sahibi olmaktan çıkar.
    Özürlü kimseden akan kan, irin, idrar gibi şeylerin çamaşıra bulaşması halinde, bundan kaçınılması mümkün değil ve temizlendiğinde tekrar bulaşacaksa yıkamadan namaz kılınabilir. Fakat tekrar bulaşmayacaksa, yıkanması gerekir.


    itikati mezhepler kaçtanedir...???
     
  11. Eslem_Rufeyde

    Eslem_Rufeyde ◄ كُن فَيَكُونُ ► Özel Üye

    Mesajlar:
    9.590
    Beğenileri:
    4.869
    Ödül Puanları:
    9.646
    İtikad hususunda başlıca iki mezheb vardır:

    1. Ehl-i Sünnet mezhebi,

    2. Ehl-i Bid'a mezhebi.

     
  12. Eslem_Rufeyde

    Eslem_Rufeyde ◄ كُن فَيَكُونُ ► Özel Üye

    Mesajlar:
    9.590
    Beğenileri:
    4.869
    Ödül Puanları:
    9.646
    SORU : HANBELİ MEZHEBİNİN KURUCUSU KİMDİR?
     
  13. enes61

    enes61 KF Ailesinden Özel Üye

    Mesajlar:
    6.934
    Beğenileri:
    173
    Ödül Puanları:
    8.752
    ebu mansur muhammed maturidiyye k.s
     
  14. İlim Talebesi

    İlim Talebesi KF Ailesinden Özel Üye

    Mesajlar:
    1.422
    Beğenileri:
    1.826
    Ödül Puanları:
    2.002
    O İnanç olarak Maturidî mezhebinin kurucusudur.

    Amel olarak 4 Mezhepten biri olan Hanbeli mezhebinin kurucusu ise Ahmed b. Hanbeldir.Müsned adlı hadis kitabı vardır.Yaklaşık 30.000 hadis nakletmiştir.Kendisinin hafızasında 1 Milyon hadis bildiği naklediliyor.
     
  15. İlim Talebesi

    İlim Talebesi KF Ailesinden Özel Üye

    Mesajlar:
    1.422
    Beğenileri:
    1.826
    Ödül Puanları:
    2.002
    Ehl-i Sünnet de, Matüridiyye ve Eş'ariyye olmak üzere ikiye ayrılır.
     
  16. İlim Talebesi

    İlim Talebesi KF Ailesinden Özel Üye

    Mesajlar:
    1.422
    Beğenileri:
    1.826
    Ödül Puanları:
    2.002
    Ehl-i sünnet ve cemaat, hadis-i şerifte “Ben ve Ashabımın üzerinde bulunduğu itikada bağlı olanlar” olarak tanımlanmıştır. Dolayısıyla bu itikada bağlı olmayanlar bidat ehli sayılır. Bunlar, Mutezile, Cehmiye, Kaderiye ve benzerleridir.

    Ehl-i sünnet
    ve cemaatin kendi arasında iki ayrı itikadî mezhepleri vardır: Eşarî ve Maturidî. Bunların temel esaslara ait hususlarda farkları yoktur. Detaylarda bazı nüansları vardır. Bu sebeple ikisi de aynı kesimi temsil etmektedir.
     
  17. Eslem_Rufeyde

    Eslem_Rufeyde ◄ كُن فَيَكُونُ ► Özel Üye

    Mesajlar:
    9.590
    Beğenileri:
    4.869
    Ödül Puanları:
    9.646
    konu soru cevap şeklinde \:rolleyes: soruyu cevaplayıp bir soru sormanız gerekiyor

    Soru : Kur’an’ı Kerim’de tek ismi zikredilmiş kadın kimdir?
     
    Ahmed1 bunu beğendi.
  18. İlim Talebesi

    İlim Talebesi KF Ailesinden Özel Üye

    Mesajlar:
    1.422
    Beğenileri:
    1.826
    Ödül Puanları:
    2.002
    Hz.Meryem
     
  19. Eslem_Rufeyde

    Eslem_Rufeyde ◄ كُن فَيَكُونُ ► Özel Üye

    Mesajlar:
    9.590
    Beğenileri:
    4.869
    Ödül Puanları:
    9.646

    doğru cevap ama soru nerede? \:rolleyes:
     

Sayfayı Paylaş