Çeşitli(Arapça-Türkçe)Hadisler

İlim Talebesi

KF Ailesinden
Özel Üye
أَخْبَرَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، سَأَلْتُ الزُّهْرِيَّ عَنِ الْأَكْلِ مُتَّكِئًا، فَقَالَ: «لَا بَأْسَ بِهِ

Bize Abdurrezzak haber verdi,Ma'mer naklediyor:Zuhrîye 'yaslanarak yemek yemekten'' sordum.''Bunun bir sakıncası yok'' dedi.

أَخْبَرَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنْ أَيُّوبَ، قَالَ: كَانَ ابْنُ سِيرِينَ «لَا يَرَى بَأْسًا بِالْأَكْلِ وَالرَّجُلُ مُتَّكِئٌ

Bize Abdurrezzak haber verdi,Ma'mer naklediyor: İbn Sirin bir kimsenin yaslanarak yemek yemesinde bir sakınca görmezdi.

أَخْبَرَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي زِيَادٍ، قَالَ: أَخْبَرَنِي مَنْ «رَأَى ابْنَ عَبَّاسٍ يَأْكُلُ مُتَّكِئًا

Bize Abdurrezzak haber verdi.Ma'mer naklediyor:Yezid b. Ebi Ziyad diyorki : Birisi bana ''İbn Abbası yaslanarak yemek yerken'' gördüğünü haber verdi.


عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «الطَّاعِمُ الشَّاكِرُ كَالصَّائِمِ الصَّابِرِ»


Ebu Hureyre(ra) naklediyor:Resulullah(sav) şöyle dedi: Şükreden yemek sahibi , sabırla oruç tutan gibidir.

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «الْحَمْدُ رَأْسُ الشُّكْرِ، مَا شَكَرَ اللَّهَ عَبْدٌ لَا يَحْمَدُهُ»

Resulullah(sav) şöyle buyurdu:Hamd , şükrün başıdır.Ona(Allaha) hamd etmeyen bir kul Allaha şükretmiş olmaz.

أَخْبَرَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ، قَالَ: «شُكْرُ الطَّعَامِ أَنْ تُسَمِّيَ إِذَا أَكَلْتَ، وَتَحْمَدَ إِذَا فَرَغْتَ»

Bize Abdurrezzak haber verdi.Ma'mer naklediyor: İbrahim şöyle dedi : Yemeğin Şükrü başlayacağın zaman besmele çekmen,bitirince de hamd etmendir.

(Câmiu Ma'mer b. Raşid,II.Baskı:Hicrî 1403,Beyrût)
 

ma'vera

Emektar
Özel Üye
Bize Abdurrezzak haber verdi.Ma'mer naklediyor: İbrahim şöyle dedi : Yemeğin Şükrü başlayacağın zaman besmele çekmen,bitirince de hamd etmendir.

(Câmiu Ma'mer b. Raşid,II.Baskı:Hicrî 1403,Beyrût)

Bedîüzzaman hazretleri de,birinci sözde şöyle diyor:

(Evet, o Mün’im-i Hakikî, bizden o kıymettar nimetlere, mallara bedel istediği fiyat ise üç şeydir: Biri zikir, biri şükür, biri fikirdir.

Başta “Bismillâh” zikirdir. Âhirde “Elhamdü lillâh” şükürdür. Ortada, bu kıymettarharika-i san’at olan nimetler Ehad, Samed’in mucize-i kudreti ve hediye‑i rahmeti olduğunu düşünmek ve derk etmek fikirdir.)
 
Üst