Atatürk'süz eğitim çok daha verimli olacak

YİĞİDO

Üye
Kademeli
Atatürk'süz eğitim çok daha verimli olacak 17 Eylül 2011 / 15:46 MEB'de yeni eğitim inkilabıyla MEB'i gereksiz ödevlerden kurtuldu Risale Haber - Fatih Karaşahan Yeni Şafak gazetesi yazarı Kürşat Bumin bugünkü "Milli Eğitim Bakanlığı'nın 'görevleri'nde büyük değişiklik" başlıklı yazısında kamuoyunda çok fazla dikkat çekmeyen bir konunun altını çizdi. Bumin'in dikkatle altını çizdiği konu MEB kuruluş amacının KHK ile değiştirilerek Atatürk ve milliyetçilik ibarelerinin eğitim odaklı değişmesi. Bumin, yazısında Milli Eğitim Bakanlığının kanun hükmünde kararname ile değişen bakanlığının kuruluş amacı maddesinin içeriğinin Atatürkçülük ve milliyetçilik ibarelerinden arındırılmasını eğitim ve yeni sivil anayasa çalışmaları için büyük bir kilometre taşı olarak değerlendirdi. Yeni kuruluş amacında eğitim ve insan odaklı düzenlenen maddenin MEB'i gereksiz ödevlerden kurtardığını belirten Bumin; "Ve nihayet, "Okul" dediğimiz kurumun amacı "medeni" ölçüler çerçevesinde yeniden belirlenmiştir." dedi. Düzenleme öncesindeki madde ile yeni kuruluş amacı maddesini karşılaştıran Bumin; "Bilmem siz de benim gibi "Ohhh dünya varmış!" diyor musunuz? Demek ki öğrenciler bundan böyle karşılarında her şeyden önce "Atatürk inkılap ve ilkelerine ve Atatürk milliyetçiliğine bağlı" ve hemen arkasından "ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan" öğrenciler yetiştirmek amacından vazgeçmiş bir "Okul" bulacaklardır.. Ne mutlu onlara...." diyerek sevincini belli etti. MEB'in eski kuruluş amacı maddesi (1973 ve 1983 tarihli "Milli Eğitim Temel Kanunu" ve 1992 tarihli "Milli Eğitim Teşkilat Kanunu") "Atatürk inkılap ve ilkelerine ve anayasada ifadesini bulan Atatürk Milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan..." KHK ile değiştirilen ve Resmi Gazetede yayınlanan yeni kuruluş amacı maddesi: "Okul öncesi, ilk ve ortaöğrenim çağındaki öğrencileri bedenî, zihnî, ahlakî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünde geliştiren ve insan haklarına dayalı toplum yapısının ve küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlayan eğitim ve öğretim programlarını tasarlamak, uygulamak, güncellemek; öğretmen ve öğrencilerin öğretim hizmetlerini bu çerçevede yürütmek ve denetlemek..." Kürşat Bumin'in ilgili yazısını okumak için TIKLAYINIZ RiSALE HABER
 
Üst