Hz. Adem'in cennetten çıkarılması

  • Konuyu başlatan Kayıtsız Üye
  • Başlangıç tarihi
K

Kayıtsız Üye

Ziyaretçi
Hz. Adem ve Havva'nın cennetten çıkmalarına sebep olan yasak meyveyi günümüz anlamında mı yoksa ikisi arasındaki cinsi yakınlık olarak mı anlamalıyız ?
 

ma'vera

Emektar
Özel Üye
Yahudilerdeki yasak meyva anlayışı şöyledir: Cennette iki ağaç bulunduğuna birinin hayat ağacı diğerininde iyilik ve kötülük bilgisinin bulunduğu ağaç olduğuna inanırlar. Yılanın cennete girerek Havva'yı kandırdığını ve Havva'nında Adem aleyhisselamı kandırdığını söylerler. Bunun sonucunda Adem ile Havva cennetten yeryüzüne indirilir, yılanında ayakları ile dili alınarak sürüngen olarak yaşamakla cezalandırılır.

Hristiyanlardaki yasak meyve inancı ise şöyledir: Onlarda da yasak meyvadan kasıt cinselliktir. Şeytan Havvayı kandırmış, Havva'da Adem aleyhisselamı kandırarak birlikte olmuşlardır. Yani Adem Havva'nın vesilesi ile şeytana yenilmiştir. Bu sebeplede cinsellik kötü ve çirkin görülmüştür. Onlara göre doğan her çocuk cinselliğin sonucu yani bir günahın sonucu olduğu için daha doğarken günahkar olarak doğar. Bu sebeple doğan her çocuğu papaz vaftiz ederek bu günahından temizler.

19 - (Sonra Allah, Âdem'e hitab etti): "Ey Âdem! Sen ve eşin cennette durun, dilediğiniz yerden yeyin; fakat şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz."

20 - Derken onların, kendilerinden gizli kalan çirkin yerlerini kendilerine göstermek için onlara fısıldadı: "Rabbiniz, başka bir sebepten dolayı değil, sırf ikiniz de birer melek ya da ebedî kalıcılardan olursunuz diye sizi şu ağaçtan men etti." dedi.

21 - Ve onlara: "Elbette ben size öğüt verenlerdenim." diye de yemin etti.

22 - Böylece onları aldatarak aşağı sarkıttı (önceki mevkilerinden indirdi). Ağacı(n meyvesini) tadınca, çirkin yerleri kendilerine göründü ve cennet yapraklarını üst üste yamayıp üzerlerini örtmeğe başladılar. Rableri onlara seslendi: "Ben sizi o ağaçtan men etmedim mi ve şeytan size apaçık düşmandır, demedim mi?"

23 - Dediler ki: "Ey Rabbimiz! Biz kendimize zulmettik, eğer bizi bağışlamaz ve bize rahmetinle muamele etmezsen muhakkak ziyana uğrayacaklardan oluruz!"

24 - (Allah) buyurdu: "Birbirinize düşman olarak inin, sizin yeryüzünde bir süreye kadar kalıp geçinmeniz gerekmektedir."

25 - "Orada yaşayacaksınız, orada öleceksiniz ve yine oradan (dirilip) çıkarılacaksınız!" dedi.

26 - Ey Âdemoğulları, size çirkin yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise indirdik. Hayırlı olan, takva elbisesidir. İşte bu(nlar), Allah'ın âyetlerindendir, belki düşünüp öğüt alırlar.

Ayetlerden de anlaşılacağı gibi, yasaklanan meyveyi yedikden sonra avret mahalleri görünmüş ve örtünme ihtiyacı hissetmişlerdir....Bundan kast edilenin cinsellik olduğu hristiyan inancının olumsuz etkileridir....

https://www.kunfeyekun.org/kf/hz-ademin-yaratilisi.21303/
 

İlim Talebesi

KF Ailesinden
Özel Üye
Hz. Adem ve Havva'nın cennetten çıkmalarına sebep olan yasak meyveyi günümüz anlamında mı yoksa ikisi arasındaki cinsi yakınlık olarak mı anlamalıyız ?


İslamiyete göre , yasak meyve neydi?

Taberî’nin bildirdiğine göre, bu konuda ayetlerde olduğu gibi, Sahih hadis kaynaklarında da kesin bir belirleme söz konusu değildir.

Bu sebeple, tefsir kaynaklarında bu ağacın buğday, hurma, sümbül, üzüm, zeytin, incir ağacı gibi ağaçlar olabileceği konusunda çok farklı görüşler vardır. (bk. Taberî, ilgili ayetin tefsiri)


Vehb b. Yemâmî'den de: "Fakat öyle bir cennet buğdayı ki, tanesi sığır yüreği gibi, kaymaktan lezzetli, baldan tatlı." diye bir tabir nakledilmiştir. İbnü Abbas ve daha bazılarından "sünbüle" (başak) diye rivayet edilmiştir. "Dünyada evladına rızık kılınan başaktır." tabiri dahi naklediliyor. İbnü Mesut'dan asma, üzüm ağacı ve bazılarından incir tabiri vârid olmuştur. Bu meyanda şu tabir de vardır: "Bu öyle bir ağaçtır ki, melekler hulûd (ölümsüzlüğe ermek) için bununla kaşınırlar."

Hristiyanlardan rivayet edilen telakkiye göre, bunun kadınla erkek arasındaki cinsî yaklaşmadan kinaye olduğudur. Hristiyanlıktaki ruhbaniyet (yani evlenmemek), evlenmemeyi ibadet ve sevap itikat etmek önermesinin bu telakkî ile ilgili bulunduğu da sanılır. Fakat Kur'ân'ın metni buna müsait (uygun) görünmüyor. O zaman mânâsız kalır. "birbirinize yaklaşmayınız" demek, hem yeterli ve hem açık olurdu. Bu şekilde Âdem (as)'in ilk evlenmesi gayrimeşru (dine uymayan) olması gerekiyor.

Şüphesiz bizce daha uygun olan bu konuda tevakkuf (durmak)dur. Biz o ağacı tayin edemeyiz.

kaynak:http://www.sorularlaislamiyet.com/q...bunun-cinsellik-oldugunu-duydum-dogru-mu.html
 
Üst